Maak kennis met: Douwe Adema!

Douwe-in-dienst

Maak kennis met Douwe Adema! Deze nieuwe topper gaat namens de gehele Werkgroup aan de slag als operationeel manager. Hij stelt zich graag aan iedereen voor!

Wie is Douwe?

Ik ben Douwe Adema, 50 jaren jong en getrouwd met Miranda. Wij wonen samen met onze twee kinderen, Bernt van 17 en Noa van 14 jaar, in Aalsmeer. Ik ben opgegroeid in De Kwakel aan de rand van Kudelstaart op het agrarisch bedrijf van mijn ouders. Mijn schooltijd heb ik doorgebracht in Aalsmeer, Amsterdam en Diemen. In mijn vrije tijd vind ik het leuk om rond en in huis te klussen. Zo af en toe pak ik de mountainbike om een stukje te fietsen. In onze kerkelijke gemeente in Rijsenhout ben ik actief in de kerkenraad en het moderamen, het bestuur van de gemeente. Daarnaast ben ik sinds kort betrokken bij Stichting Kinderhulp Afrika.

Kun je wat vertellen over jouw achtergrond?

Na mijn studie bedrijfsadministratie & bedrijfseconomie ben ik gaan werken voor een accountantskantoor in Aalsmeer. Na een leerzame periode van ruim 1 jaar, heb ik een switch gemaakt naar een commercieel adviserende functie bij een grote pompen fabrikant in Alphen a/d Rijn. In 2001 heb ik na twee jaar studie mijn Middle Management (HBO) diploma behaald en ben ik als Office Manager aangesteld om binnen hetzelfde bedrijf leiding te geven aan een commerciële afdeling van ca. 15 mensen.

Na een dienst periode van ruim 14 jaar bij dit commerciële bedrijf in Alphen a/d Rijn, heb ik eind 2009 het roer omgegooid om mij als “financial” voornamelijk in te zetten binnen het sociaal maatschappelijke domein van onze samenleving. Een turbulente tijd brak aan! Het begon bij Stichting Werkprojecten Amsterdam. Werken met ex-gedetineerden, ex-verslaafden die in de stad Amsterdam te werk werden gesteld om de fietsenstallingen voor de gemeente te beheren. In 2012 werd de stichting samengevoegd met twee andere werkvoorzieningen voor mensen met een afstand tot de reguliere arbeidsmarkt onder de vlag van Radar Uitvoering Amsterdam. Een mooie klus voor mij om deze 3 entiteiten financieel en fiscaal samen te voegen. Na Amsterdam breidde de activiteiten van Radar zich uit door van de gemeente Rotterdam drie werkvoorzieningen voor “beschut werk” over te nemen. Deze transitie/overname heeft 1,5 jaar in beslag genomen waarbij ik als Financieel Manager verantwoordelijk was voor de financiële prognoses en maken van doorrekeningen voor het businessplan. De overname was in 2014 een feit en ging onder de naam Incluzio (onderdeel van Facilicom te Schiedam) verder.

Na het werk bij Radar ben ik in de periode van 2015 tot maart 2022 in een rol van (assistent) controller voor verschillende bedrijven werkzaam geweest. Het Leger des Heils, GeJa werkprojecten en Human Concern. Dit jaar heb ik mijn beroepsopleiding tot Financial Controller (post-HBO) met een praktijkopdracht (scriptie) afgerond. Een brede studie welke zich richt op accounting & control en strategie & communicatie.

Wat kan Werkgroup van jou verwachten?

Vanaf april 2022 start ik als operationeel manager bij Werkgroup in Aalsmeer. Ik heb er zin in! Als mens vind ik het belangrijk dat je doet waar je goed in bent en waar je energie van krijgt. Dan kom je tot je recht en resulteert dat in waardevolle contacten en samenwerkingen. Dit geldt in de relatie tussen opdrachtgever en dienstverlener, maar ook voor werknemers onderling. Doen waar we goed in zijn en waar wij warm voor lopen, dan volgt daaruit het meest optimale resultaat. Of het nu gaat om persoonlijke groei of groei in het aantal klanten, plaatsingen of opdrachten. Ik geloof in dit principe en vertrouw erop hieraan een bijdrage te kunnen leveren in mijn rol van operationeel manager.  

Hoe is jouw eerste periode bij de Werkgroup bevallen?

In de maand maart ben ik een aantal dagen op kantoor aanwezig geweest om met de meeste collega’s bij Werkgroup Aalsmeer kennis te maken. Op woensdag 23 maart is het 10-jarig jubileum gevierd met werknemers en partners op een mooie locatie in Aalsmeer. Voor mij een plek om verder kennis te maken met de mensen waar ik mee ga samenwerken. Waardevol! Op 1 april was mijn officiële eerste werkdag voor de groep. Een warm welkom met een mooi boeket bloemen en een fijne werkplek. Ik kijk ernaar uit om samen met mijn nieuwe collega’s op te gaan naar een volgend jubileum bij de Werkgroup. 

Lees ook:

Deel dit artikel

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn